Przebudowa A4: Chojnów pozbawiony bliskości autostrady? Istnieje taki wariant
W marcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzi konsultacje społeczne w sprawie przebudowy autostrady A4. Pod uwagę brane są trzy możliwe warianty, z czego jeden zakłada budowę drogi korytarzem w pobliżu Świerzawy.
O tym, że zaprojektowana przez II wojną światową autostrada A4 wymaga przebudowy wiemy nie od dzisiaj. Poniemiecka autostrada przetrwała bez zmian do lat 90. XX wieku. Pierwszy większy remont A4 w naszym regionie miał miejsce w 2005 roku - otwarto wówczas do użytku zmodernizowany fragment drogi pomiędzy Krzywą a Nową Wsią Legnicką, rok później nową autostradą można było dojechać już do Wrocławia. Mimo remontów autostrada nie spełnia wymogów drogi najwyższej klasy - nie ma pasa awaryjnego, a poszczególne zjazdy i wjazdy (nie spełniające obecnych wymagań) znajdują się zbyt blisko siebie. Ponadto próżno szukać przy drodze punktów obsługi podróżnych.
GDDKiA przedstawiło warianty przebudowy - wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z nich.
Wariant pierwszy przewiduje rozbudowę istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do w. Krzyżowa (bez węzła) o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nową nitkę, rozbiórka starej nawierzchni (dwóch istniejących jezdni) i budowa w tym miejscu drugiej nowej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny).
Druga propozycja to budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy i rozbudowa autostrady A4 po śladzie istniejącym na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Ta propozycja to przede wszystkim próba ominięcia Wrocławia.
Najbardziej niepokojący nas wariant trzeci to budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa (bez węzła); wariant przedstawiono w trzech korytarzach:
- korytarz pierwszy zakłada, że nowa autostrada będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 328 na wysokości Łukaszowa. Podobny przebieg w okolicach Chojnowa miałby również korytarz 2.
- korytarz trzeci, najbardziej dla nas niekorzystny, zakłada krzyżowanie się A4 z DW328 w okolicach Świerzawy.
Jak informuje Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z wariantów, a żadne decyzje nie zapadną bez konsultacji, które planowane są w marcu.
Comments
16:33
14:17
03:46
01:19
01:55
16:03
05:12
Przecież dotychczasowa A4 na odcinku koło chijnowa bedzie istnieć, tylko nie bedzie autostradą a jedynie deoga szybkiego ruchu wciaz bezplatna...