Chojnow.pl
Nasza strona korzysta z plików Cookie. Czytaj więcej.
facebook twitter YT IG
Logowanie Rejestracja
  • Polish
  • English
Cuprum arena PWSZ Legnica

Spotkanie w sprawie przebiegu nowej A4

Autor admin
Data utworzenia: 05 marzec 2020, 14:34 Wszystkich komentarzy: 0


Spotkanie w sprawie przebiegu nowej A4

16 marca w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legnicy odbędzie się spotkanie w sprawie przebiegu nowej autostrady A4.  Jego celem jest zaprezentowanie przygotowanych wstępnych korytarzy przebiegu autostrady A4 na odcinku Wrocław - Krzyżowa. W efekcie powstanie szczegółowa analiza opinii zgłoszonych przez uczestników.

- W imieniu WYG International Sp. z 0.o. (Wykonawcy dokumentacji projektowej) oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu zapraszamy na spotkanie informacyjne poświęcone prezentacji Studium Korytarzowego rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław - Krzyżowa. Na spotkaniach zaprezentowane zostaną warianty rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław- Krzyżowa projektowane przebiegi drogi ekspresowej S5 na odcinku Sobótka (S8) – Bolków (S3) - informują organizatorzy.

Spotkanie jest kierowane do przedstawicieli lokalnych samorządów, instytucji odpowiedzialnych za zagospodarowanie terenu oraz mieszkańców obszarów, przez które zaplanowano wstępne warianty przebiegu korytarzy drogowych.

Efektem wszystkich spotkań informacyjnych organizowanych na terenie województwa dolnośląskiego będzie szczegółowa analiza opinii zgłoszonych przez uczestników spotkań i uwzględnienie ich przy wyborze optymalnego wariantu przebiegu trasy oraz rezygnacja z analizy korytarzy nieakceptowanych społecznie.

Spotkanie rozpocznie się o godzinie 9:00 w sali 3A legnickiego starostwa.


GDDKiA przedstawiło warianty przebudowy - wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z nich.

Wariant pierwszy przewiduje rozbudowę istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do w. Krzyżowa (bez węzła) o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nową nitkę, rozbiórka starej nawierzchni (dwóch istniejących jezdni) i budowa w tym miejscu drugiej nowej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny).

Druga propozycja to budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy i rozbudowa autostrady A4 po śladzie istniejącym na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Ta propozycja to przede wszystkim próba ominięcia Wrocławia.

Wariant trzeci to budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa (bez węzła); wariant przedstawiono w trzech korytarzach:

- korytarz pierwszy zakłada, że nowa autostrada będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 328 na wysokości Łukaszowa. Podobny przebieg w okolicach Chojnowa miałby również korytarz 2.

- korytarz trzeci zakłada krzyżowanie się A4 z DW328 w okolicach Świerzawy.


Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.
Sklep Bigform