Chojnow.pl
Nasza strona korzysta z plików Cookie. Czytaj więcej.
facebook twitter nk
Logowanie Rejestracja
  • Polish
  • English


Transmisja danych w powiecie

Autor Powiat Legnicki
Data utworzenia: 30 sierpień 2012, 15:47 Wszystkich komentarzy: 0


Transmisja danych w powiecie

Urząd wykorzystujący nowe technologie jest postrzegany jako nowoczesny oraz bardziej przyjazny klientom, dla których internet stał się naturalnym kanałem komunikacji z otoczeniem. „Wdrażamy wykorzystanie internetu oraz nowych technologii w kontaktach służbowych z instytucjami publicznymi i obsługą klienta. Planujemy systematycznie rozwijać zakres wykorzystania komunikacji elektronicznej do obsługi dokumentów elektronicznych a w przyszłości również obsługi finansowej, wszystko to musi być jednak realizowane w granicach obowiązującego prawa” – mówi Jarosław Humenny Starosta Legnicki.

Zgodnie z ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) stała się portalem przeznaczonym do prowadzenia korespondencji na linii klient-administracja, administracja-administracja oraz biznes-administracja. Przymioty takie jak rozliczalność, podniesiony poziom bezpieczeństwa oraz integralność zadecydowały, że portal ten został uznany przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) za właściwy do przekazywania tym kanałem również danych wymagających wyższego poziomu bezpieczeństwa a takimi są właśnie dane osobowe. Mając to na uwadze, począwszy od 1 września 2012r., Starostwo Powiatowe w Legnicy zmienia technologię realizacji procedur administracyjnych, które wymagają przesyłania takich danych do gmin. Pierwotnie procedury te były realizowane z wykorzystaniem tradycyjnej poczty, później był okres nośników elektronicznych a obecnie wchodzimy w rozwiązania telekomunikacyjne wykorzystując łącza internetowe i odpowiednie aplikacje teleinformatyczne.

Zmiana technologii wykonania tych procedur pozwoli usprawnić realizowane zadania minimalizując ich koszt przy jednoczesnym podniesieniu poziomu jakości ich wykonania. Dotychczasowa forma przekazywania plików na nośnikach informatycznych (dyskietkach, płytach CD) niejednokrotnie okazywała się wadliwą ponieważ pliki zapisane na nośnikach elektronicznych w Starostwie wykazywały błąd odczytu w gminach. Wdrożone rozwiązanie telekomunikacyjne wyeliminuje błędy zapisu/odczytu danych poprawiając znacząco parametry procedury takie jak czas wykonania i koszt realizacji.

Dla obsługi klienta również uruchomione zostały pierwsze usługi umożliwiające złożenie dokumentu bez fatygowania się do urzędu i nadkładania czasem oraz środkami finansowymi na techniczną realizację tego przedsięwzięcia. I tak udostępniono usługi z zakresu:

- złożenia pisma ogólnego do urzędu,

- złożenia zapytania, wniosku lub skargi do urzędu.

Podkreślić należy jednak, że do skutecznego złożenia dokumentu wymagane jest złożenie podpisu elektronicznego przez nadawcę. Może to być zarówno podpis z wykorzystaniem certyfikatu kwalifikowanego jak również profil zaufany e-PUAPu. Ten drugi dla osób fizycznych jest bezpłatny, aczkolwiek na początku wymaga aby dla jego pozyskania nieco „pochodzić”. Koniecznym jest bowiem po złożeniu odpowiedniego wniosku drogą elektroniczną udać się do najbliższego punktu rejestracji np. urzędu skarbowego, gdzie przeprowadzana jest procedura identyfikacji i autentykacji otwierając zainteresowanemu dostęp do tzw. profilu zaufanego ePUAPu. Po jego uzyskaniu możemy już przesyłać korespondencję do urzędów wykorzystując portal e-PUAP i podpisując swoją korespondencję elektronicznie. Zapraszamy.


źródło: powiat-legnicki.eu



Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.