Chojnow.pl
Nasza strona korzysta z plików Cookie. Czytaj więcej.
facebook twitter nk
Logowanie Rejestracja
  • Polish
  • English

Wykorzystaj szał świątecznych zakupów do zwiększenia sprzedaży

Autor Partnerstwo
Data utworzenia: 29 październik 2014, 12:38


Wykorzystaj szał świątecznych zakupów do zwiększenia sprzedaży

Wprawdzie do świąt zostało jeszcze sporo czasu, ci bardziej przezorni powoli szykują się do zakupu prezentów dla najbliższych. Chcąc ominąć „korki” na korytarzach galerii handlowych z przyjemnością korzystają z ofert sklepów internetowych, stawiając na wygodne zakupy oraz bogactwo wyboru produktów. Według licznych badań, spora część osób już w październiku zaczęła poszukiwania podarków. Kulminacją jest listopad – pozwoli na unikniecie zakupowego szału, a wirtualne „półki” wciąż będą pełne produktów w starych, niższych, nieświątecznych cenach. Przedostatni miesiąc roku to czas alarmowy dla sprzedawców – znając trendy zakupowe powinni skorzystać z możliwości zyskania nowych klientów. Poniżej przedstawiamy porady, które pomogą – opierając się na świątecznych trendach – podnieść wyniki sprzedaży w ostatnim kwartale roku.

Naturalną odpowiedzią detalistów na zwiększone zainteresowanie klientów produktami podobnymi do oferowanych, jest przebicie się do ich świadomości, dzięki czemu możliwa jest maksymalizacja sprzedaży. Istnieje kilka metod, które przy wykorzystaniu kampanii linków sponsorowanych pozwolą na większe dochody. Reklama prosto od Google, to doskonały pomysł z racji swojej elastyczności - pozwala wybrać „czas wyświetlania, czyli kiedy reklama ma być widoczna, np. w określone miesiące, dni, godziny” (cyt. http://www.eactive.pl/linki-sponsorowane-google-adwords/cennik/). Umożliwia to przeprowadzenie akcji w listopadzie i grudniu, okresie szału zakupowego.

Konkurencję zostaw w cieniu

Monopol to wymarzona sytuacja dla sprzedających, jednak w dzisiejszych czasach niemal niemożliwa do osiągnięcia. Chcąc walczyć z konkurencją, sprawić, że klienci zdecydują się na Twój produkt, należy wyjść przed szereg, wyróżnić się na tle rywali. Okres świąteczny, czyli czas zwiększonej aktywności marketingowej, wymaga przemyślanych działań, które zapewnią sukces. Sprawdzoną, wciąż aktualną, niemal nieśmiertelną formą zdobycia klienta są promocje cenowe, które od zawsze przyciągały i będą przyciągać kupujących, skutecznie zachęcając ich do wyboru danego produktu.

Będąc świadomym trendów panujących na rynku, warto poświęcić więcej czasu na skonstruowanie komunikatów reklamowych. „Chwytliwe” hasła przedstawiające atrakcyjną promocję lub unikalne cechy produktu to przepis na sukces.

Zadbaj o aktualność swojej oferty

Klienci porównując ofertę sklepów internetowych największą uwagę zwracają na cenę końcową, którą muszą zapłacić za produkt. Poza kwotą, jaką przyjdzie im wydać za artykuł, biorą pod uwagę również koszt wysyłki. Organizując świąteczną akcję promocyjną, próbując walczyć z konkurencją swoimi cenami, należy zadbać, by potencjalni klienci mieli świadomość cen, jakie oferujesz. Co z tego, że w sklepie ceny będą atrakcyjne, jeśli reklama prezentować będzie przestarzałe dane? Dlatego należy na bieżąco aktualizować bazę danych produktów.

Bądź wszędzie tam, gdzie jesteś wyszukiwany

Oczywistym jest, że sprzedawcy powinni oferować swoje produkty tam, gdzie mogą znaleźć potencjalnych kupców. Dlatego też warto szczegółowo zapoznać się z rynkiem zbytu oferowanych artykułów. W zeszłym roku, według przeprowadzonych badań, aż 35% użytkowników Internetu, podarków dla swoich bliskich szukała za pomocą smartfonów mających dostęp do sieci. Przewiduje się, że wartość ta w listopadzie tego roku wzrośnie do 43%. Warto o tym pamiętać!

Zadbaj by produkt znalazł swoich odbiorców

Listopad, następnie grudzień to miesiące, gdy poszukujemy prezentów pod choinkę dla najbliższych, zostawiając w sklepach często ogromne kwoty. To doskonały czas by zwiększyć przychody firmy. Jednak są to również miesiące zwiększonej aktywności konkurencji – jedynie sprawnie, profesjonalnie przeprowadzona kampania AdWords pozwoli na sukces.