Nowe dowody osobiste od 1 marca 2015
W myśl przepisów, które wejdą w życie od 1 marca, utworzony został elektroniczny rejestr dowodów osobistych. Dzięki temu, wniosek o wydanie dowodu będzie można złożyć w dowolnej gminie na terenie całego kraju, niezależnie od miejsca zamieszkania. Nowe przepisy dają również możliwość elektronicznego przesyłania wniosków o wydanie dowodu.
Format i wymiary nowego dowodu osobistego pozostaną bez zmian. Fotografie natomiast, będą takie same, jak obowiązujące w paszportach. Nowe dowody będą ważne przez 10 lat od daty wydania, z wyjątkiem dowodów wydawanych dzieciom poniżej 5. roku, które będą ważne przez 5 lat.
Nowe dowody osobiste nie będą zawierały informacji o adresie zameldowania, kolorze oczu i wzroście. Nie będzie również zeskanowanego podpisu posiadacza dowodu osobistego. MSW nie będzie wymuszało na obywatelach zmiany dowodu, nawet jeśli ktoś takowy wyrobi np. dopiero pod koniec 2014 roku. Nowe przepisy ułatwiają otrzymanie zaświadczenia o zgubieniu dowodu- teraz będzie mógł wystawić je odpowiedni organ samorządu gminnego, gdzie zgłosimy utratę dokumentu, a nie jak dotychczas- wystawca dowodu.