NOWINKI TECHNICZNE Z GIMNAZJUM NR 2: OCULUS RIFT I RÓŻNE TAKIE...
Data utworzenia: 06 luty 2015, 11:45 Wszystkich komentarzy: 1
W ostatnim czasie część uczniów w Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika oraz z młodzież z zaprzyjaźnionych szkół podstawowych miała okazję zapoznać się z najnowszym technicznym osiągnięciem w zakresie wirtualnej rzeczywistości - goglami OCULUS RIFT. Urządzenie to stanowi milowy krok w dziedzinie tworzenia wirtualnej rzeczywistości i choć jest to dopiero druga wersja testowa, to już robi wrażenie oferując niespotykaną do tej pory integrację z komputerowo tworzonym światem.
Cóż to takiego jest OCULUS RIFT? Jest to rodzaj okularów a raczej gogli, które wyświetlają oddzielny obraz dla każdego oka. Poszczególne obrazy różnią się oczywiście kątem widzenia, który to kąt odpowiada rzeczywistej "widzialności" lewego i prawego oka. Do tej pory to nic nowego, podobny mechanizm mamy w kinach 3D ale w Oculusie dochodzi kolejny element a mianowicie rejestracja ruchów głowy, przysuwania i oddalania od obiektu obserwacji co się przekłada na zmianę widzianego środowiska w taki sposób jakbyśmy się w nim znajdowali. Mówiąc krótko mamy do czynienia z możliwością rozglądania się i poruszania w wirtualnym świecie będąc jednocześnie odizolowanym od realnego środowiska co dane niespotykane wcześniej wrażenie immersji. Okulary są wciąż w fazie prób i uczniowie mają okazję testowania wersji DK2, czyli wersji dla developerów. Premiera wersji komercyjnej przewidywana jest na koniec tego roku a więc jeszcze przyjdzie trochę poczekać na to cudo przeciętnemu użytkownikowi. W naszym gimnazjum już je testujemy!
Od lat staramy się aby nasi uczniowie mieli kontakt z najnowszymi osiągnięciami technicznymi zwłaszcza jeśli chodzi o tworzenie obrazu i filmu. Na wyposażeniu szkoły są dwa drony do filmowania z wysokości, kamery cyfrowe czy też najlepsza w tej chwili kamera do kręcenia dynamicznych ujęć - GoPro Hero. Teraz testujemy na zajęcia klubu filmowego Oculusa a wrażeń z tego jest co niemiara i często są to doznania bardzo gwałtowne ponieważ poczucie przebywania w wykreowanej wirtualnej rzeczywistości jest niezwykle silne. Można sobie tylko wyobrazić, co się będzie działo jak zaczną kręcić pod Oculusa filmy fabularne a zwłaszcza horrory...
18:17