Nowe oznakowanie Legnickiej i Kolejowej - przypominamy zasady parkowania
Od kilku tygodni możemy obserwować nowe oznakowanie poziome na ulicach Legnickiej i Kolejowej. W ramach zmian poprawiono oznakowanie przejść dla pieszych, dodano rozgraniczenie pasów ruchu oraz oznakowano w dodatkowy sposób zakaz parkowania.
Autorem koncepcji zabezpieczenia przejść dla pieszych na ulicach Legnickiej i Kolejowej był Grzegorz Gapski - radny powiatu legnickiego. Interpelacja została pozytywnie zaopiniowana przez odpowiednią komisję. W celu poprawy bezpieczeństwa na ulicy Kolejowej i Legnickiej została wprowadzona zmiana organizacji ruchu, mająca na celu uregulowanie sposobu parkowania pojazdów w obrębie przejść dla pieszych i wyjazdów z posesji.
Podobne oznakowanie przejść dla pieszych od dłuższego czasu funkcjonuje niemal w całym mieście - swoim zasięgiem objęło także małe osiedlowe uliczki o znikomym ruchu - w tym przypadku można mieć wątpliwości co do celowości takiego działania. W przypadku ulic Legnickiej i Kolejowej nie powinno nas to jednak dziwić. Ulica Kolejowa stanowi główną arterię Chojnowa, łączącą centrum z dworcem kolejowym i autobusowym - codziennie przemieszczają się nią setki uczniów z chojnowskich szkół.
Zarówno na ulicy Kolejowej jak i Legnickiej oznaczono także miejsca, w których nie można parkować. Niestety, niemal każdy zauważy że kultura parkowania w tych miejscach pozostawia wiele do życzenia. Nowe oznakowanie przejść dla pieszych nie daje skutku, gdy tuż przy przejściu parkuje samochód - zasłaniając widoczność zarówno kierowcom jak i pieszym.
Osoby parkujące przy skrzyżowaniach wymuszają także na kierowcach łamanie znaku P-4 (linia podwójna ciągła).
Zapamiętajmy więc kilka zasad, zawartych w prawie o ruchu drogowym:
Art. 46.
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.
Art. 49.
1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania,
2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem,
4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię,
Komentarze
22:17
22:31
22:51
|10 10|
| | A tak sobie wyobrażam znaczniki na pozostałych ulicach w wersji uproszcoznej .
| | Wymierzone te 10 metrów od pasów kreska mała do kraeżnika i ewentualnie napis 10m.
________
________
Uważam że ulica kolejowa i Legnicka powinny być całkowity zakaz parkowania, bo po pierwsze, to dość służy ruch na tych ulicach, a po drugie na kolejowej mają podwórka mieszkańcy, a ci co parkują to przeważnie pojazdy związane z działalnością gospodarcza i przyjedżający do pracy. Na swojej ulicy wiem że większość to nie mieszkańcy zastawiaja i tak wąską ulicą. Parkować naprawdę jest gdzie. Przed urzedem gminy pełno miejsca i przed innymi urzędami, basenem, na samym rynku co uwazam osobiście za absurd bo szkoda tego miejsca, bo albo rynek z prawdziwego zdażenia, albo parking dla próżniaków co wożą swoje 4 litery z lenistwa do sklepu po piwo
22:53
|10 10|
| |___
rysunek sie zrabał wiec powtarzam go :)
23:09
23:50
14:19
18:46
PS: mati65, jak najbardziej Cię rozumiem, że bronisz się przed plebsem. Smutne jest, że Cię smarują tutaj na prawo i lewo pod pseudonimami teoretycznie uniemożliwiającymi namierzenie. Ciekawe ilu z nich byłoby takimi kozakami jakby mieli podpisywać się swoim imieniem i nazwiskiem. Nie znaczy to jednak, że popieram PiS czy politykę w Polsce w ogóle. Wręcz odwrotnie.
20:24