Chojnow.pl
Nasza strona korzysta z plików Cookie. Czytaj więcej.
facebook twitter nk
Logowanie Rejestracja
  • Polish
  • English

Miejska Rzecznik Konsumentów zachęca do korzystania z darmowej pomocy i poradnictwa

Autor admin
Data utworzenia: 31 styczeń 2017, 12:22 Wszystkich komentarzy: 0


Miejska Rzecznik Konsumentów zachęca do korzystania z darmowej pomocy i poradnictwa

Gościem ostatniej sesji Rady Miejskiej Chojnowa była Agnieszka Romanowska - Miejska Rzecznik Konsumentów w Legnicy, która od września ubiegłego roku, dzięki porozumieniu między miastem Legnicą a powiatem legnickim, sprawuje również obowiązki na rzecz mieszkańców powiatu ziemskiego.

Jak informuje Agnieszka Romanowska - Miejski Rzecznik Konsumentów podejmuje działania w indywidualnych sprawach konsumenckich na rzecz mieszkańców Legnicy i na podstawie zawartego porozumienia pomiędzy Miastem Legnica a Powiatem Legnickim mieszkańcom powiatu legnickiego. Udziela, więc wyłącznie pomocy osobom fizycznym, (w sprawach nie związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej), w sporach z przedsiębiorcą – sprzedawcą, producentem, dystrybutorem.

Spotkanie na sesji Rady Miejskiej miało na celu przedstawienie mieszkańcom Chojnowa możliwości uzyskania darmowych porad oraz informacji w zakresie ochrony interesów konsumentów. Poradnictwo obejmuje sprawy dotyczące m.in.:

- kupna - sprzedaży na odległość, (wysyłkowo, za pośrednictwem Internetu) oraz poza sklepem (np. na pokazach, w domach klienta);
- telefonii stacjonarnej i komórkowej;
- telewizji kablowej, cyfrowej, satelitarnej;
- usług kurierskich;
- usług pocztowych;
- kredytów konsumenckich;
- ubezpieczeń;
- usług turystycznych;
- usług budowlanych;
- dostawy energii elektrycznej, ciepła, wody;
- umów o dzieło (np. wykonanie mebli, naprawa samochodów, sprzętu)


Miejski Rzecznik Konsumentów w przypadku podejrzenia naruszenia praw konsumentów może podjąć interwencję w indywidualnej sprawie konsumenckiej, dążąc do polubownego zakończenia sporu, wytaczać powództwa na rzecz konsumentów lub wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawie ochrony interesów konsumentów.

Warto pamiętać również, że Miejski Rzecznik Konsumentów nie może zajmować się sprawami, w których stroną jest np. gmina, czy też wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe - nie jest również właściwy w sprawach egzekucji prowadzonych przez komorników sądowych.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w budynku Urzędu Miasta w Legnicy (plac Słowiański 8). Z usług rzecznika korzystać może każdy konsument będący mieszkańcem Legnicy lub powiatu legnickiego.

Pomoc udzielana jest osobiście (po wcześniejszym umówieniu) oraz telefonicznie (tel. 76 721 21 38) we: wtorki (12:30-16:00), środy (12:30-15:30) oraz czwartki (12:30-15:30), lub drogą elektroniczną - rzecznik@legnica.eu.



Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.