Silnik w Twoim aucie nadaje się już do wymiany? Sprawdź to
Data utworzenia: 20 marzec 2017, 14:30 Wszystkich komentarzy: 1
Pękające głowice, obrócone panewki korbowe, czy niesprawność układu wtryskowego to wyraźne sygnały końca żywota silnika w naszym samochodzie i zbliżającej się konieczności wymiany jednostki napędowej. Dlaczego wymiany, a nie naprawy? Otóż nowoczesne konstrukcje silników w dzisiejszych autach to zazwyczaj ryzyko wysokich kosztów wszelkiego typu napraw. Czasem lista usterek jest na tyle długa, a koszt ich usunięcia na tyle wysoki, że remont silnika po prostu się nie opłaca. Jeśli więc silnik w Twoim aucie nadaje się już do wymiany, pomyśl o jednostce używanej.
Kłopoty z rozruchem i częste dolewanie oleju – sprawdź, czy nie pora, by wymienić silnik w Twoim samochodzie
Gwałtowne awarie, polegające między innymi na zerwaniu paska rozrządu, uszkodzeniu wału korbowego, czy wypaleniu dziury w tłoku nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do konieczności wymiany silnika. Objawy w postaci zgaśnięcia silnika, nienaturalnie szybkiej pracy rozrusznika, czy obłoków pary wodnej wydobywającej się z rury wydechowej świadczą właśnie o takich gwałtownych usterkach, uniemożliwiających dalszą eksploatację pojazdu.
Inny rodzaj symptomów towarzyszy jednak skrajnemu zużyciu jednostki, jakie czasem niebezpiecznie bagatelizujemy, a które powinno zmusić nas do niezwłocznej wymiany silnika. To między innymi:
- wydobywanie się dymu olejowego z rury wydechowej,
- większy hałas towarzyszący pracy silnika,
- problemy z odpaleniem samochodu,
- ciągłe zaświecanie się kontrolki ciśnienia oleju.
Kłopoty z dotychczas użytkowanym silnikiem to wyraźny sygnał, aby rozejrzeć się za kolejnąjednostką napędową. Remont w tym wypadku bywa raczej nieopłacalny, mimo doskonałej dostępności poszczególnych auto części i konkretnych elementów silnika. Jednostka po remoncie wykazuje się zdecydowanie niższążywotnością w porównaniu z nowo zamontowanym silnikiem używanym. Koszt takiej operacji jest także znacznie wyższy w porównaniu z zakupem silnika używanego.
O czym powinieneś pamiętać wybierając używany silnik do swojego auta?
Po pierwsze, zidentyfikuj typ i kod dotychczasowego silnika. Powinien znajdować się na specjalnej naklejce lub mieć postać nadlewu na bloku silnika. Ważny jest także zakres lat, w których dany silnik był produkowany. Zastanów się także, czy potrzebny Ci będzie silnik kompletny, czy jedynie „słupek”, a zatem silnik bez osprzętu. Pamiętaj, że czasem jednak warto zapłacić nieco więcej, aby zyskać wiele części zamiennych.
Wymiana silnika to także zakup nowych płynów eksploatacyjnych, czasem
także paska i rolek układu rozrządu. Warto mieć zatem na uwadze także
takie, dodatkowe koszty związane z zakupem silnika.
23:09