Chojnow.pl
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności
facebook twitter YT IG
Logowanie Rejestracja
REKLAMUJ SIĘ NA CHOJNOW.PL SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ BANERÓW I ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Przebudowa A4: Chojnów pozbawiony bliskości autostrady? Istnieje taki wariant

Autor admin
Data utworzenia: 15 styczeń 2020, 12:15 Wszystkich komentarzy: 6


Przebudowa A4: Chojnów pozbawiony bliskości autostrady? Istnieje taki wariant

W marcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzi konsultacje społeczne w sprawie przebudowy autostrady A4. Pod uwagę brane są trzy możliwe warianty, z czego jeden zakłada budowę drogi korytarzem w pobliżu Świerzawy.

O tym, że zaprojektowana przez II wojną światową autostrada A4 wymaga przebudowy wiemy nie od dzisiaj. Poniemiecka autostrada przetrwała bez zmian do lat 90. XX wieku. Pierwszy większy remont A4 w naszym regionie miał miejsce w 2005 roku - otwarto wówczas do użytku zmodernizowany fragment drogi pomiędzy Krzywą a Nową Wsią Legnicką, rok później nową autostradą można było dojechać już do Wrocławia. Mimo remontów autostrada nie spełnia wymogów drogi najwyższej klasy - nie ma pasa awaryjnego, a poszczególne zjazdy i wjazdy (nie spełniające obecnych wymagań) znajdują się zbyt blisko siebie. Ponadto próżno szukać przy drodze punktów obsługi podróżnych.

GDDKiA przedstawiło warianty przebudowy - wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z nich.

Wariant pierwszy przewiduje rozbudowę istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do w. Krzyżowa (bez węzła) o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nową nitkę, rozbiórka starej nawierzchni (dwóch istniejących jezdni) i budowa w tym miejscu drugiej nowej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny).

Druga propozycja to budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy i rozbudowa autostrady A4 po śladzie istniejącym na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Ta propozycja to przede wszystkim próba ominięcia Wrocławia.

Najbardziej niepokojący nas wariant trzeci to budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa (bez węzła); wariant przedstawiono w trzech korytarzach:

- korytarz pierwszy zakłada, że nowa autostrada będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 328 na wysokości Łukaszowa. Podobny przebieg w okolicach Chojnowa miałby również korytarz 2.

- korytarz trzeci, najbardziej dla nas niekorzystny, zakłada krzyżowanie się A4 z DW328 w okolicach Świerzawy.

Jak informuje Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z wariantów, a żadne decyzje nie zapadną bez konsultacji, które planowane są w marcu.


Komentarze

W czym ten wariant 3 ma byc niekorzystny?
Przecież dotychczasowa A4 na odcinku koło chijnowa bedzie istnieć, tylko nie bedzie autostradą a jedynie deoga szybkiego ruchu wciaz bezplatna...
zgłoś komentarz
For the person asking for sites about finance tips for small business owners, top finance recommendations, top financial words of advice, finance tips blogs, excellent financial words of advice, I highly suggest this worthwhile financial ideas website or for personal finance tips, simple money tips, finance tips for small business owners, finance tips for 20's, worthwhile financial words of advice, have a look at this worthwhile financial recommendations website.
zgłoś komentarz
I suggest you google it :)
zgłoś komentarz
Please try Google before asking about Useful Product Info a82_595
zgłoś komentarz
Please try Google before asking about Top Rated Product Tips 254e2de
zgłoś komentarz
Please try Google before asking about Top Product Website 87_595d
zgłoś komentarz

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.