Chojnow.pl
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności
facebook twitter YT IG
Logowanie Rejestracja
REKLAMUJ SIĘ NA CHOJNOW.PL SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ BANERÓW I ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Są pieniądze na remont linii kolejowej Chojnów-Rokitki

Autor admin
Data utworzenia: 12 grudzień 2020, 21:12 Wszystkich komentarzy: 0


Są pieniądze na remont linii kolejowej Chojnów-Rokitki

W budżecie województwa dolnośląskiego na przyszły rok znalazły się środki na przywrócenie przejezdności na linii kolejowej 316 między Rokitkami a Chojnowem - poinformował Grzegorz Gapski, członek Zarządu Powiatu Legnickiego. Samorząd wojewódzki na ten cel zamierza przeznaczyć 15 milionów złotych.

Pod koniec 2019 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejął od Polskich Kolei Państwowych sześć nieużywanych od lat odcinków kolejowych; wśród nich znalazł się fragment linii kolejowej 316. Celem władz województwa jest przywrócenie w przyszłości ruchu kolejowego.

Niecałe osiem kilometrów torów między Chojnowem i Rokitkami może w przyszłości dla naszego miasta oznaczać dodatkowe połączenia m.in. z Żarami, Żaganiem, Zieloną Górą a także zwiększenie liczby połączeń z Wrocławiem.

10 grudnia Sejmik Województwa Dolnośląskiego przyjął budżet na rok 2021 rok. Jak poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych Grzegorz Gapski, członek Zarządu Powiatu Legnickiego, w uchwale budżetowej znalazły się środki na przywrócenie przejezdności na linii kolejowej 316.

- Po latach pism, interpelacji, spotkań i zaangażowaniu wielu osób, Sejmik Województwa Dolnośląskiego przyjął uchwałę budżetową, gdzie na przyszły rok jest zapisane 15 milionów złotych na przywrócenie przejezdności na linii kolejowej 316, właśnie między Rokitkami a Chojnowem - zaznacza radny.

Jak informuje Urząd Marszałkowski, na projekty drogowe i kolejowe zarząd województwa chce przeznaczyć przeszło 723 mln złotych. - To o blisko 52 mln więcej niż w roku 2020. Przebudowa oraz remonty dróg i mostów pochłoną około 378 milionów złotych, a na dotowanie i organizowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich zarezerwowano ponad 153,4 miliony złotych. W dalszym ciągu rozwijana będzie również oferta kolejowa w naszym regionie - czytamy w komunikacie UMWD.

Linia Chojnów-Rokitki ma niecałe osiem kilometrów; jest to fragment linii kolejowej nr 316, łączącej Złotoryję z Rokitkami. Przejęty przez województwo odcinek otwarty został 1 grudnia 1906 roku. Pociągi poruszały się tutaj do 2005 roku, kiedy to zdecydowano o wstrzymaniu ruchu towarowego. W chwili obecnej trasa jest nieprzejezdna.

W przeszłości ważnym czynnikiem dla istnienia linii był ruch towarowy - wszystko za sprawą znajdującej się na północ od Chojnowa niewielkiej kopalni odkrywkowej gliny, wykorzystywanej przez lokalną cegielnię. W niedalekim sąsiedztwie wyrobiska znajdowała się stacja Biała Złotoryjska. Przy pięknym budynku z muru pruskiego ostatni pociąg zatrzymał się w 2005 roku.


Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj Komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.