Kolejne zmiany w "ustawie śmieciowej"
W wyniku zmiany ustawy obowiązki właściciela nieruchomości wspólnej oraz właściciela lokalu, obciążają Wspólnotę Mieszkaniową albo Spółdzielnię Mieszkaniową.
Planuje się, że od 1.11.2015 r. deklaracje na odbiór odpadów mieszkańcy będą składać w Spółdzielni Mieszkaniowej, w ChZGKiM, u zarządców Wspólnot Mieszkaniowych i tam będą wnosić opłaty za śmieci. Wspólnoty Mieszkaniowe, Spółdzielnie Mieszkaniowe, ChZGKiM na podstawie złożonych deklaracji będą wnosić opłaty do Urzędu Miejskiego za wszystkich lokatorów i właścicieli mieszkających w zarządzanych nieruchomościach.
Przypominamy jednocześnie, że:
* właściciel nieruchomości (posiadacz konta ewidencyjnego) ma obowiązek złożenia deklaracji w przypadku zmian na nieruchomości w ciągu 14 dni od zaistnienia zmiany polegającej na:
- nabyciu lub zbyciu nieruchomości,
- zmiany ilości osób - urodzenie się dziecka,
- zgon członka rodziny,
- przybycie nowych lub ubycie dotychczasowych mieszkańców,
- zmiany sposobu gromadzenia odpadów z segregacją lub bez segregacji,
- zmiany adresu do korespondencji;
* właściciel nieruchomości (posiadacz konta ewidencyjnego) ma prawo dokonywania przed zaistnieniem zmiany, zmian w opłatach spowodowanych dłuższym niż 1 miesiąc przebywaniem poza nieruchomością w postaci: wyłączenia z opłat okresu wyjazdu do sanatorium, za granicę, do rodziny poza miasto Chojnów.