Chojnow.pl
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności
facebook twitter YT IG
Logowanie Rejestracja
REKLAMUJ SIĘ NA CHOJNOW.PL SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ BANERÓW I ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Przejaźdźka rowerowa drogami polnymi w okolicach Chojnowa

Autor Maciek
Data utworzenia: 07 wrzesień 2011, 12:57 Wszystkich komentarzy: 1

Możliwości na przejażdżki rowerowe jest wiele, dlatego też staramy się wybrać te najlepsze. Tym razem chcielibyśmy przedstawić trasę obejmującą spory odcinek dróg polnych. Startujemy jak zwykle z dowolnego miejsca w Chojnowie. Obieramy kierunek Jerzmanowice, mijamy tunel kolejowy i cały czas drogą główną kierujemy się do wsi. Trasa jest stosunkowo płaska, dopiero ostatni odcinek zmusza nas do podjazdu. Docieramy do krzyża (po lewej stronie) i skręcamy w prawo w kierunku Witkowa. Jedziemy prosto około 500m natrafiając na rozwidlenie drogi głównej i szutrowej. Wybieramy tą drugą. Polny odcinek zajmie nam dobrą chwilę. Kierujemy się cały czas prosto, choć już na początku natrafiamy na rozwidlenia drogi. Jadąc pod górkę miniemy lasek, potem czeka nas spory odcinek wycieczki pomiędzy polami. Ta część przejażdżki jest zupełnie bezpieczna, nie ma tu samochodów i dużego tłoku. Ostatni etap drogi szutrowej to mały lasek, następnie wjeżdżamy do miejscowości Biskupin. Natrafimy na krzyżówkę i skręcamy w prawo. Trzymamy się cały czas asfaltu i drogi głównej. Po kilku kilometrach wysiłku dotrzemy do krzyżówki z drogą prowadzącą do Rokitek. Obieramy właśnie ten kierunek. Jadąc drogą główną miniemy przejazd kolejowy za którym musimy skręcić w prawo. Rozpoczyna się znów nawierzchnia szutrowa. Kierujemy się cały czas prosto mijając po drodze wielkie wzniesienia z piachu i żwiru, następnie po lewej żwirownię. Odcinek ten doprowadzi nas do lasku na którego końcu skręcimy w prawo na drogę asfaltową. Kierując się prosto około 1,5 kilometra po prawej stronie miniemy stawy hodowlane za którymi musimy skręcić w prawo ( nie jedziemy przez Zamienice). Natrafimy na kolejny odcinek drogi polnej, po drodze miniemy tory kolejowe, za którymi obieramy kierunek w lewo. Teraz już kierujemy się cały czas prosto, jadąc między polami możemy się zrelaksować, gdyż otacza nas już tylko przyroda i zupełna cisza. Droga polna doprowadzi nas do Białej. Stąd najlepiej obrać kierunek w lewo i kierować się na Chojnów. Cała trasa jest bardzo przyjemna. Po drodze mijamy kilka niewielkich wzniesień. Wycieczkę tą polecamy dla całych rodzin.

Jerzmanowice i wjazd na drogi polne:

Droga szutrowa do Biskupina:

Biskupin zjazd z drogi polnej na asfalt:

Skręt za torami w prawo w Rokitkach:

Wjazd do Zamienic, skręt w prawo w drogę szutrową: